Thursday 26 January 2012

Dalam Dakapan Mu Selalu

Baru sekejap tadi aku berpaling.
Apakah Pandangan Mu ketika itu?
Lalu aku kembali pada Mu.
Sudikah Engkau Memandang aku yang hina?

Seolah tidak layak aku dikasihani.
Tapi enggan menerima hukuman Mu.

Oh.
Banyaknya nikmatMu aku mungkiri.
Dengan pandangan apa Engkau melihat ku sekarang?

Kau Mengasihi.
Kau Menyayangi.
Kau Memberi segala.
Kau Menghitung segala.
Kau layak Menghukum.

Oh.
Tariklah aku kembali dalam dakapan kasih sayang Mu,
andai aku berpaling walau hanya kurang sesaat.

Allahumma faghfirli
waastaghfiruLlah..


p/s hidup lagi. pekakkan telinga dari segala ramalan. sediakan payung setiap masa. ah. sediakah untuk kembali pada Nya bila-bila masa. hidup lagi. dalam status penuh dosa. masih mengharap Dia menerima. taubat hamba yang hina.





No comments:

Post a Comment